Luk

Log ind

Brugernr
Password
Log ind

Glemt password..?

Fejlmelding af antennesignal

Du vil være den første til at opleve problemer med antennesignalet når du ser TV, men det kan være svært at vide om udfald og pixeleringer opstår på vejen til Bredalsparken, om de opstår her hos os eller i dit eget udstyr.

Tjek hos YouSee

Når du skal finde ud af hvor problemerne findes er det en god ide at starte med at tjekke hos YouSee. Du kan finde YouSee's driftsinformationer på yousee.dk, hvor der er et link til siden med driftsinformation nede i bunden af forsiden.

Hvis du gerne vil modtage en sms eller e-mail når der er problemer hos YouSee, kan du oprette dig som bruger på yousee.dk Det gør du ved at klikke på ”Mit YouSee” og følge vejledningen. Bemærk at du skal vælge 'foreningskunde uden YouSee login' på den sidste side. Når du er oprettet får du besked via sms eller e-mail, når der er større fejl i YouSee's systemer.

Tjek hos IT-Gruppen

Det er ikke kun hos YouSee tingene kan gå i stykker. På vores egen hjemmeside www.bredalsparken.dk kan du se, hvis der er nogle større kendt fejl i vores eget anlæg.

Hvis du er tilmeldt Bredalsparkens SMS-service, vil du ved omfattende nedbrud også modtage en sms eller e-mail. Du kan tilmelde dig på www.bredalsparken.dk ved at klikke på sms under Boliginfo menuen.

Hvornår skal jeg fejlmelde?

Hvis der ikke står noget om fejl på YouSee's eller Bredalsparkens hjemmesider og du oplever pixeleringer eller udfald gentagende gange i løbet af ugen, skal du fejlmelde antennesignalet (se afsnittet ”Hvordan fejlmelder jeg” nedenfor).

Det er vigtigt at du noterer dig hvilke kanaler, du har problemer med. Du må også meget gerne notere dato og tidspunkt.

Hvem skal jeg ringe til?

Du skal altid fejlmelde problemer med dit antennesignal ved at ringe til IT-Gruppens support på 7741 5151. Her bliver du mødt af en telefonmenu, hvor du får tre muligheder for at trykke dig videre - dem vender vi tilbage til senere, når vi har set på hvad det koster.

Koster det noget?

Det er altid gratis at ringe op for at fejlmelde antennesignalet. Du kan også altid selv bestemme om du vil have besøg af en teknikker, men servicekontrakten dækker kun til og med det første stik i lejligheden. Derfor skal du skal være opmærksom på, at du nogen gange selv kan komme til at betale for besøget af teknikeren. Hvis teknikeren konstaterer at fejlen er i dine egne kabler eller dit eget udstyr skal du selv betale.

Du er altid velkommen til at kontakte IT-Gruppen for at få gratis råd og vejledning om tv. Selvom TV ikke er vores spidskompetence er vi alligevel nogle stykker, der trods alt ved en del om det.

Kontrollér først selv

Du kan som sagt altid bede om at få besøg af en teknikker, men IT-Gruppen har erfaring for, at det meget ofte er beboernes egne antennekabler eller indstillingen af tv'et, det er galt med.

Da IT-Gruppen ikke ønsker at du får en uventet regning, anbefaler vi at du starter med at spørge en nabo eller underbo, om de også oplever problemerne. Derefter er det en god ide, at kontrollerer om fejlen også er der med ét tv tilsluttet direkte til stikket på væggen med et antennekabel, du har købt hos os.

IT-gruppen sælger antennekabel i vores åbningstid om tirsdagen. Vi sælger kablerne i meter mål så husk at måle hvor langt kablet skal være.

Kabler købt hos IT-Gruppen kan returneres, hvis du medbringer kvitteringen og kablerne er i samme stand, som du da købte dem.

Hvis du har andre ting tilkoblet til dit tv, f. eks. harddisk optagere, USB-enheder, tv- eller spille-bokse mv, så husk at tage disse stik ud af tv'et inden du tester.

Hvis du har flere tv, er det en god ide først at prøve at tilslutte det ene og så prøve det andet bagefter – og husk at fjerne fordeleren til de andre tv, hvis den sidder i antennestikket på væggen eller fjernsynet.

Du kan sagtens bruge antennekabler købt andre steder, men vi har desværre flere gange oplevet, at helt nye kabler har været årsag til problemer, derfor anbefaler vi at du køber et kabel hos os til at teste antennesignalet.

Hvordan fejlmelder jeg?

Uanset om du skal fejlmelde YouSee produkter eller de almindelige tv-kanaler du betaler over huslejen, skal du ringe til IT-Gruppens support nummer 7741 5151. I telefonmenuen skal du vælge det nummer der passer til dit problem.

YouSee produkter

Hvis du har problemer med produkter som du har direkte fra Yousee, fx Bland Selv, Ekstra kanaler eller Yousee boxen, skal du fejlmelde det til Yousee ved at trykke 1 på din telefon.

Alm. tv-kanaler

Hvis du oplever udfald, pixeleringer, lydfejl, manglende kanaler el. lign, skal du fejlmelde antennesignalet til vores service partner ved at trykke 2 på din telefon.

IT-Gruppen

Du kan også trykke 3 og komme til at tale med IT-gruppen. Vi tager ikke imod fejlmeldinger af antennesignalet, men du kan få råd og vejledning eller fortælle os, hvis du har problemer med at fejlmelde YouSee produkter eller de almindelige tv-kanaler.

TV udbyder


YouSee a/s
Teglholmsgade 1
0900 København C

Vis på kort

Er der spørgsmål du hverken kan finde svar på her, eller hos YouSee, kan du kontakte IT Gruppen.

IT Driftstatus
Internet
Lokalnet

Fjernsupport
Teamviewer

IT Gruppen anvender TeamViewer programmet til fjernsupport. Det er gratis og kan downloades her.

Hent til Mac
Hent til Windows

Se flere platforme og versioner på TeamViewer Downloadside.

Side
1
2
3
4